V rámci poradenských aktivít poskytujeme procesnú analýzu so zameraním na optimalizáciu procesov a činností v oblasti údržby a opráv.
V rámci týchto služieb sú vykonávané rôzne aktivity podľa potreby projektu so zameraním na optimalizáciu procesov, ako aj optimalizáciu stavov zásob náhradných dielov ako aj dodávateľsko-odberateľských vzťahov.
Vybrané aktivity v rámci projektu optimalizácie:
- Analýza a popis mapy procesov údržby a súvisiacich logistických procesov na úrovni popisu jednotlivých činností
- Analýza duplicitných procesov, činností, dokladov
- Analýza personálneho, technického a softvérového zabezpečenia procesov
- Analýza organizácie útvaru údržby a prepojení na ostatné interné a externé subjekty
- Posúdenie primeranosti zásob a ich stavu a rozsahu spotreby podľa časového hľadiska, očakávanej potreby a obrátkovosti zásob
- Analýza súčasnej klasifikácie zásob, kritických dielov, ležiakov
- Analýza obstarávania a plánovania obstarávania
- Komunikácia s príslušnými zamestnancami, fyzická obhliadka pracovísk údržby a opráv, údržbárskych skladov a prevádzok na zistenie skutkového stavu organizácie práce, stavu, rozsahu a evidencií zásob a priestorových možností
- Návrh optimalizácie procesov údržby a súvisiacich procesov vrátane informačných tokov, personálneho a technického zabezpečenia a odstránenia duplicít
- Návrh optimalizácie informačného systému podporujúceho optimalizáciu procesov
- Návrh na zmenu organizácie útvaru údržby a prepojení na ostatné interné a externé subjekty
- Návrh klasifikácie pre skladové diely (kritické, vysokoobrátkové, nízkoobrátkové, ležiaky…) a zatriedenie jednotlivých dielov a položiek do kategórií
- Návrh limitov skladových zásob podľa kategórií
- Návrh systému sledovania doby použiteľnosti jednotlivých dielov v sklade
- Návrh na elimináciu zásob, zníženie priestorových nárokov a rozsahu manipulácie s tovarom, zlepšujúce využitie informačného systému a poprípade zníženie personálnych nárokov